fa 5 anys

Les constructores proposen implantar peatges als accessos a Barcelona

En ple debat sobre el model que s’ha d’imposar a les carreteres d’alta capacitat, Seopan, patronal de les grans constructores i concessionàries, defensa la implantació de models de tarifació intel·ligent en accessos a Barcelona com la A-2, la B-23 i la C-58. En un estudi encarregat a la consultora A.T. Kearny, l’associació proposa que que […]

En ple debat sobre el model que s’ha d’imposar a les carreteres d’alta capacitat, Seopan, patronal de les grans constructores i concessionàries, defensa la implantació de models de tarifació intel·ligent en accessos a Barcelona com la A-2, la B-23 i la C-58. En un estudi encarregat a la consultora A.T. Kearny, l’associació proposa que que […]

En ple debat sobre el model que s’ha d’imposar a les carreteres d’alta capacitat, Seopan, patronal de les grans constructores i concessionàries, defensa la implantació de models de tarifació intel·ligent en accessos a Barcelona com la A-2, la B-23 i la C-58. En un estudi encarregat a la consultora A.T. Kearny, l’associació proposa que que aquests carrils coexisteixin amb altres lliures de pagament. Una proposta amb la qual estima que es reduirà entre un 30 i un 50% la congestió en hores punta i que permetria estalviar fins a 150 hores a l’any, el que es tradueix en un impacte econòmic de 70.000 milions.



En l’esmentat document, titulat «Cap a un model social i sostenible d’infraestructures viàries a Espanya», la patronal de les grans constructores i concessionàries proposa també un model de tarifació a totes les autopistes i autovies. Una mesura que, segons els càlculs de Deloitte recollits per l’associació, permetria a l’Estat recaptar entre 60.000 i 110.000 milions d’euros en un termini de 25 anys.

Aquesta mesura es podria articular mitjançant dos sistemes. Seopan recull un primer escenari que passaria per implantar una tarifa «molt baixa», d’1 cèntim per quilòmetre per a vehicles lleugers i 5 cèntims per quilòmetre per pesats. Aquest sistema permetria obtenir 60.000 euros a l’any per quilòmetre de carretera, el que sufragaria el manteniment de la xarxa i eliminaria el dèficit d’inversió de la mateixa.



La patronal també recull un altre sistema, de 3 cèntims per quilòmetre per als lleugers i de 14 per als pesats, que també permetria solucionar el dèficit de conservació i manteniment de la xarxa i proporcionar un pagament per avançat de 18.000 milions. Una quantia que podria destinar-se a «altres inversions en infrastructures». De la mateixa manera, reportaria un benefici fiscal de fins a 49.000 milions.

Aquest model també es podria aplicar als accessos de Madrid.
La proposta de la patronal es produeix en ple debat sobre el model d’explotació que han de tenir les autopistes d’aquest país. El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va anunciar al maig que les vies de peatge la concessió finalitza en els propers anys seran gestionades per l’Estat. La primera d’elles en adoptar aquest model serà l’AP-1, el contracte venç el proper mes.


Tags:
Comparteix la notícia a les xarxes socials:

______________

L’Alerta necessita el vostre suport

L’equip de l’Alerta està formada per persones que fan aquesta tasca de forma voluntària. Degut a l’augment de visites ens hem vist obligats a apujar les capacitats del servidor, per tant tenir més despeses que no podem cobrir només amb la publicitat. Amb una petita aportació de forma completament segura pots ajudar-nos a continuar la nostra tasca.

Us podeu fer subscriptors de l’Alerta en aquesta pàgina.

Tens dubtes? Totes les respostes en aquest post!

Ets una empresa? Anuncia't a l'Alerta!

Altres notícies que et poden interessar
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments