fa 3 mesos

Barcelona fa 3.000 trucades diàries a persones usuàries de la teleassistència per advertir sobre el coronavirus

L’equip de teleoperadors i telefonistes ha incorporat 10 persones més a l’equip de 114 professionals existent

L’equip de teleoperadors i telefonistes ha incorporat 10 persones més a l’equip de 114 professionals existent

L’Ajuntament de Barcelona està contactant diàriament per telèfon amb 3.000 persones usuàries de la teleassistència per advertir sobre el coronavirus, resoldre dubtes i fer aclariments. El Servei de Teleassistència Municipal té un volum de 88.095 usuaris a la capital catalana, majoritàriament persones grans i que viuen soles als domicilis. L’equip de tele operadores i telefonistes de la teleassistència ha incorporat 10 persones més per realitzar la campanya –que se sumen als 114 professionals existents- i tot el personal s’ha format per poder atendre els dubtes i les preguntes de les persones que truquen. Segons el consistori, ja s’han rebut 1.100 trucades sol·licitant informació sobre la covid-19, a una mitjana de 100 trucades diàries.

En l’estat inicial del coronavirus a la ciutat, la majoria de trucades cercaven assessorament i informació sobre el virus: simptomatologia o accions de prevenció per evitar el contagi. En els darrers dies, moltes d’aquestes trucades són per informar-se de la situació de la covid-19 a Barcelona.

En tots aquests contactes telefònics tant els que es fan des de la teleassistència com en la resposta als que fa la ciutadania, els professionals del centre d’atenció aporten consells de prevenció a les persones usuàries, sempre segons les instruccions i els protocols marcats pel Departament de Salut. 184 trucades de persones amb símptomes de coronavirusDes del començament de la campanya, el servei de teleassistència han rebut un total de 184 trucades de persones que manifestaven tenir símptomes relacionats amb el coronavirus.

L’equip de teleoperadors i telefonistes ha incorporat 10 persones més a l’equip de 114 professionals existent

Aquests casos s’han derivat al CatSalut i al 061, i s’ha facilitat tota la informació de la qual disposa el servei de teleassistència per tal que des dels serveis d’emergències sanitàries es pugui gestionar la situació de la persona usuària. Pel que fa a les emergències, aquests darrers dies el servei està gestionant unes 100 emergències més de mitjana en relació a les que es podrien gestionar en un dels dies previs a la pandèmia.

Per poder dur a terme aquesta campanya específica, que va començar el dia 14 de març, el Servei de Teleassistència va reorganitzar la seva activitat i va reforçar els seus equips d’atenció telefònica per poder afrontar tant l’emissió com la recepció de trucades. En aquest sentit, s’han incorporat 10 telefonistes al Centre d’Atenció, que se sumen a les 114 telefonistes i tele operadores que ja tenia el centre abans de la crisi.

També s’han incorporat 3 persones més com a tècniques de les unitats mòbils de la teleassistència, de manera que en aquests moments l’equip d’unitats mòbils està format per 23 tècnics.Finalment, les trucades a les 1.

600 persones grans ateses per Radars estant essent assumides pels tècnics del Servei VinclesBcn, en coordinació amb altres serveis com ara la teleassistència i els propis del Projecte Radars.


ACN Barcelona

0 0 vote
Article Rating

Tags:

______________

L’Alerta necessita el vostre suport

L’equip de l’Alerta està formada per persones que fan aquesta tasca de forma voluntària. Degut a l’augment de visites ens hem vist obligats a apujar les capacitats del servidor, per tant tenir més despeses que no podem cobrir només amb la publicitat. Amb una petita aportació de forma completament segura pots ajudar-nos a continuar la nostra tasca.

Us podeu fer subscriptors de l’Alerta en aquesta pàgina.

Tens dubtes? Totes les respostes en aquest post!

Ets una empresa? Anuncia't a l'Alerta!

Subscriu-te
Notifica per
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments