fa 6 anys

Abertis s’apropa al venciment de 500km d’autopistes a Catalunya

Abertis afronta en els propers anys, entre 2019 i 2021, el venciment de tres concessions d’autopistes a Espanya, que sumen un total de 1.008 quilòmetres (545 a Catalunya) de vies de pagament i el termini de concessió el Govern ja ha anunciat que no es renovarà. Dos de cada 100 quilòmetres de la xarxa espanyola […]

Abertis afronta en els propers anys, entre 2019 i 2021, el venciment de tres concessions d’autopistes a Espanya, que sumen un total de 1.008 quilòmetres (545 a Catalunya) de vies de pagament i el termini de concessió el Govern ja ha anunciat que no es renovarà. Dos de cada 100 quilòmetres de la xarxa espanyola […]

Abertis afronta en els propers anys, entre 2019 i 2021, el venciment de tres concessions d’autopistes a Espanya, que sumen un total de 1.008 quilòmetres (545 a Catalunya) de vies de pagament i el termini de concessió el Govern ja ha anunciat que no es renovarà.

Dos de cada 100 quilòmetres de la xarxa espanyola de carreteres són de pagament.

A Catalunya, tansols el 21% de les carreteres a càrrec de l’Estat són lliures de peatges, mentre que a la resta de comunitats el percentatge és molt més elevat. A la Comunitat de Madrid, el 64,5% dels quilòmetres que fa l’Estat són gratuïts i a Andalusia quatre de cada deu.

Aquestes autopistes representen gairebé les dues terceres parts, el 64%, del total de 1.559 quilòmetres de vies de pagament que la companyia gestiona a Espanya, el 60% del total de la xarxa del país, el qual figura així com a principal gestor d’autopistes.

La companyia afronta més el venciment d’aquestes vies mentre actualment està pendent de les negociacions obertes entre ACS i Atlantia per fer-se amb el seu control conjuntament.

En els propers anys també venen una concessió del Brasil i les de l’Argentina, si bé el grup ja ha pactat ampliar els terminis d’explotació a canvi de concessions.

En el cas d’Espanya, Aumar és la primera concessió que venç i que Abertis haurà de tornar a l’Estat en 2019. Es tracta de la societat concessionària que gestiona els 468 quilòmetres de vies de pagament que sumen el tram de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant i el de l’AP-4 entre Sevilla i Cadis.

En 2021 conclou el termini de concessió d’Acesa, que explota 479
quilòmetres de pagament a Catalunya (l’AP-7 La Jonquera-Barcelona i Barcelona-Tarragona, l’AP-7 Montmeló-el Papiol i l’AP-2 Saragossa-Mediterrani).

En aquest any, el grup també retornarà a l’Estat Invicat, concessionària encarregada dels 66 quilòmetres que sumen la C-31 / C-32 Montgat-Palafolls i la C-33 Barcelona-Granollers.

Tags:
Comparteix la notícia a les xarxes socials:

______________

L’Alerta necessita el vostre suport

L’equip de l’Alerta està formada per persones que fan aquesta tasca de forma voluntària. Degut a l’augment de visites ens hem vist obligats a apujar les capacitats del servidor, per tant tenir més despeses que no podem cobrir només amb la publicitat. Amb una petita aportació de forma completament segura pots ajudar-nos a continuar la nostra tasca.

Us podeu fer subscriptors de l’Alerta en aquesta pàgina.

Tens dubtes? Totes les respostes en aquest post!

Ets una empresa? Anuncia't a l'Alerta!

Altres notícies que et poden interessar
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments